facebookinstagram youtube

25 lutego 2014

Seminarium sztuczkowe/obi z Patrycją Kowalczyk

W weekend 22-23.02 wybraliśmy się na nasze pierwsze seminarium, które odbywało się kilka kilometrów od Wrocławia.

W sobotę na pierwszym wejściu ćwiczyliśmy pozycje i chodzenie przy nodze, znów okazało się, że to moja koordynacja ruchowa jest naszym problemem.
Przy drugim wejściu postawiłam na sztuczki. Patrycja pokazała mi jak nauczyć Enza-  prosić przednimi łapami, chodzić z łapami na moich stopach i wskakiwać na moją nogę 4 łapami.


Niedziela również poświęcona została na sztuczkowanie. Ćwiczyliśmy a-kuku, przechodzenie tyłem miedzy moimi nogami, krzyżowanie łap i trzymanie w pysku a oprócz tego odkręcaliśmy - wstydź się. Pan borderek nauczył się, że wstydzić się można tylko leżąc ale teraz już wie, że da się również na siedząco.



Duuuużo pracy przed nami...... ale nie poddaję się, wręcz czuję się zmotywowana. Oby pogoda dopisała i było trochę więcej czasu to damy radę :)


Jest jedna rzecz, która mnie martwi- reakcja Enza na inne psy :( Od kilku tyg reaguje do innych psów z agresją. Na semi, była przyrodnia siostra Enza (również po Persano)- Coda i nawet do niej, mimo, że na początku wydawał się przyjaźnie nastawiony, w trakcie zabawy, kiedy chciał jej zabrać zabawkę okazał agresję. Zauważyłam, że najczęściej zdarza się to, gdy chodzi o zabawkę albo gdy przy Enzo dotykam innego psa, wtedy on rzuca się z zębami. Liczę, że jest to związane z dorastaniem i burzą hormonów ale i tak bardzo mnie to martwi i na tym również musimy się skupić w najbliższym czasie.

Poniżej Enzo z Coda :)

3 komentarze:

  1. Fajne fotki i zarąbisty blog! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Enzo jest strasznie podobny do Cody!Co do agresji mojego Borderka mam tak samo też ostatnio reaguje na psy z agresją ale w moim przypadku może to być związane z pokonaniem psa dominującego na naszym terenie...którym jest Pit bull...Pracujemy nad takim zachowaniem i czekamy na efekty!Zazdroszczę Seminarium z Patrycją!
    Pozdrawiamy i zapraszamy do nas!
    http://bordercolliekajtek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękujemy za wspólny czas spędzony razem, za genialne zdjęcia i mamy nadzieję, że kiedyś spotkamy się ponownie ! :)
    Pozdrawiamy,
    Natalia&Coda

    OdpowiedzUsuń