facebookinstagram youtube

21 stycznia 2023

Jak urozmaicić psu posiłek?


 Jak wiecie przygotowywanie psich posiłków to trochę moje hobby :D Kombinowanie, wprowadzanie nowych dodatków, smaków... jeśli zastanawiacie się jak to u nas wygląda to zapraszam pod nasz najnowszy post! 


Aktywne karmienie



Dziko żyjące psy poświęcają ponad godzinę dziennie na żucie, memłanie i spożywanie pokarmu. Z naszymi domowymi pupilami wygląda to niestety zupełnie inaczej, dlatego ja poranną porcję mokrej karmy każdorazowo podaję w "utrudnionej wersji". Zwykle wybieram matę/miskę albo zabawkę którą mogę napełnić jedzenie. Na rynku jest ogromny wybór, ważne by wybrać odpowiedni poziom trudności, dostosowany do umięjętności Twojego psa.  Tak podany posiłek to doskonały sposób na nudę! Jeśli nie masz miski/maty nic straconego, w większości domów na dnie jednej z kuchennych szuflad znajdzie się foremka do lodów, ją także możesz wykorzystać! 

Nie bój się eksperymentować! 



Jeśli Twój pies nie jest alergikiem i nie ma żadnych obostrzeń zdrowotnych to pozwól mu skosztować nowych rzeczy! Na rynku wciąż pojawiają się nowe smaki np. karmy z kangurem czy wielbłądem, a każdy dobry sklep zoologiczny ma ich wręcz pełen wachlarz. 
Kluczowy w tym wypadku jest wybór karm z dobrym składem, i oczywiście preferencje smakowe Twojego psa :) Nie raz Wam zresztą pisałam, że moja Zonda bardzo często kręci nosem na rybne karmy, ale dzięki temu, że eksperymentuje i co chwilę (nie bierzcie tego dosłownie) zamawiam im różne nowinki, jest już parę marek, które nawet z rybnymi dodatkami konsumuje ochoczo. 
Ostatnio swoje zapasy "karmowe" uzupełniłam u Fera.pl. To sklep, w którym jest oczywiście karma dla psakarma dla kota ,ale i wiele fajnych akcesoriów do aktywnego karmienia, zajrzyjcie do nich koniecznie! 

Dodawaj owoce i warzywa 



Niby nie ma w tym nic odkrywczego, a za każdym razem gdy dodam stories z posiłkiem moich psów, ktoś pisze mi, że nie wiedział, że np. można podawać psu borówki... Oczywiście, że można! Na wielu psich grupach dostępna jest lista bezpiecznych dla psa warzyw i owoców, które możesz mu podać. Aktualnie, czyli w miesiącach zimowych, dostępność części z nich jest ograniczona, ale z pomocą przychodzą nam produkty liofilizowane. 
Część owocowo/warzywnych przysmaków możesz kupić w połączeniu z karmą, ale można też przyrządzić samodzielnie, jak np. smoothie. Moje psy je uwielbiają! Wystarczy ugotować warzywa (pamiętaj, żeby nie używać soli) a później je zblendować, i gotowe.


A Ty jak urozmaicasz posiłki swojego psa? Koniecznie daj znać w komentarzu! 

2 komentarze:

  1. Kiedyś się w to bawiłam, ale już tego nie robię. Mój pies dostaje jedną karmę, którą lubi i je ze smakiem. Jak mu próbowałam urozmaicać posiłki bardzo często kończyło się to biegunkami a raz nawet zatruciem.

    OdpowiedzUsuń
  2. mój też stosuje praktycznie jedną karmę zalecaną przez weterynarza bo niestety po innej były różne sensacje :( zresztą u weta ją kupuję bo to specjalistyczna karma mokra dla psów-alergików. czasem dostaje co najwyżej kawałek surowego mięska, czy warzywa, ale nie za wiele

    OdpowiedzUsuń